Inul se numără printre plantele cunoscute şi folosite încă din cele mai vechi timpuri: egiptenii îl apreciau atât pentru fibra sa din care se obţineau ţesăturile, cât şi pentru virtuţile nutriţionale şi proprietăţile medicinale, scrie csid.ro.

În Imperiul Roman se cunoşteau nenumărate remedii pe bază de seminţe de in, aşa cum reiese şi din lucrările istoricului şi autorului latin Plinius cel Bătrân, care menţiona 30 de astfel de remedii naturiste.

De atunci şi până în zilele noastre, seminţele de in continuă să ne surprindă prin efectele lor miraculoase.

Având un gust dulceag, ce aminteşte de gustul nucilor, semintele de in ar putea fi considerate un adevărat răsfăţ pentru papilele gustative. Seminţele de in au devenit astfel indispensabile pentru produse de patiserie dintre cele mai diverse şi pentru amestecurile de cereale nelipsite de la micul dejun.
Seminţe de in – beneficii pentru sănătate

Seminţele de in constituie o sursă importantă de acid alfalinoleic, o substanţă din familia binecunoscuţilor acizi graşi Omega 3, esenţială pentru organism, deoarece protejează membrana celulară.
De asemenea, seminţele de in au un conţinut bogat în fibre solubile, cu efecte benefice pentru combaterea constipaţiei.

Studiile recente arată că un consum frecvent de seminţe de in (aproximativ 50 g pe zi) poate contribui la reducerea gradului de colesterol în cazul persoanelor care suferă de hipercolesterolemie.

Consumul de seminţe de in asigură protecţia cardiovasculară, previne incidenţa osteoporozei şi atenuează simptomele menopauzei. La nivel digestiv, seminţele de in ajută la prevenirea şi chiar la eliminarea calculilor biliari.

Seminţele de in au efecte benefice şi asupra sistemului nervos, contribuind la combaterea oboselii.

Abonare
Distribuie:73000

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here